3,3 miljoner åt helvete, dumjävlar!

Prioriteringar. Ett ord som tydligen inte många förstår innebörden av, allra minst Angeles Bermudez-Svankvist och arbetsförmedlingen. Samtidigt som arbetsförmedlingen skall spara in 1 miljard till 2010 varav 650 miljoner på personal och allt fler och fler blir arbetslösa väljer de att anordna en stor fest för cheferna, totalt 520st, till en nätt liten kostnad av 3382613 kronor, nästan 3,4 miljoner kronor!. Pengar som helst klart hade behövts på andra håll. Något att tänka på när du som arbetslös förbannar bristen på personal när du står i kön på AF eller kanske inte kan få den där utbildningen som skulle behövts för att få ett jobb. Nej helt klart bättre att lägga pengarna på en stor fest med vin och sprit och liveunderhållning av den rätt aktuella Caroline af Ugglas och Mikael Tornving. Det har förövrigt tidigare funnits en policy emot alkohol i samband med middagar och luncher men det valde Angeles att kringgå. Dumjävlar säger jag bara!
Mer info finns att läsa i aftonbladets artikel som du hittar här .


Kommentarer
Postat av: Arbetslös

När jag läste den här artikeln blev jag så h-e arg att jag kände god lust att SLÅ EN KNYTNÄVE GENOM VÄGGEN!!



Sommaren 2008 gick jag, pga. att cheferna vid Arbetsförmedlingen i Borås vägrade bevilja mig ÅTTA VECKORS arbetsprövning med motiveringen "Det fanns inga pengar", MISTE OM MITT LIVS CHANS att få en anställning som elektronikkonstruktör hos ett företag i Mölndal! Det tog mig LÅNGT ÖVER 200 SÖKTA JOBB innan jag fick den här chansen, och gick miste om den pga. att Arbetsförmedlingen prioriterade festande för 3.3 miljoner kronor istället för att hjälpa nyutexaminerade studenter ut i arbetslivet!



En kort tid innan jag skulle ha påbörjat åtgärden fick jag följande illavarslande mail min suveräne handläggare hade skickat som svar till bemanningsföretaget -



”Hej Stig



Stadsmakterna har ställt till det med arbetsprövningen.



Just nu finns inte det att tillgå, mer än för de sämst ställda på



arbetsmarknaden och dit räknas inte Peter.



Jag har gjort en förfrågan hos chefen och de har sagt nej.



Men jag fick också det svaret att efter semestern kan det vara löst.



Jag skall överklaga det beslutet hos cheferna och åter kommer till Dig.



Vi avvaktar lite.



Det finns också ett annat sätt som jag kan besluta själv, men det ger inte så



mycket pengar för företaget. ca. 4000 i månaden.



mvh. (min handläggare)







Stig Johansson (2008-05-18 09:32):



Hej (min handläggare),



Nu har vi kommit överens med Peter.



Det kan bli mycket bra.



Arbetsprövning 2 månader, 8 veckor 11/8 - 3/10.



Inte bra att starta under semestertiden, därför startar vi i aug.



Allmän visstids anställning 2008.10.06-2009.04.05, 6 månader, och därefter



förlängning om allt går enl. plan.



Jag önskar bekräftelse på godkänd arbetsprövning hos (företaget) under tiden 8 veckor, 11/8 - 3/10."





Ärendet är anmält till Arbetsförmedlingens jurister och jag kommer att driva det ända upp i JK om jag inte får MINST 200000 kronor i ersättning för ekonomiskt- (jobbet som elektronikkonstruktör skulle ha givit mig en bruttolön på 24500 kronor i månaden) och psykiskt lidande m.m!



Postat av: Arbetslös

AF i Borås har än idag inte tagit på sig något ansvar för att deras lednings prioritering att supa upp våra skattepengar istället för att använda dom till att hjälpa arbetslösa till en sysselsättning fick följden att jag gick miste om chansen till ett jobb. Istället skyller de ifrån sig på alliansregeringen vilka inte vill ta åt sig av kritiken utan istället skyller tillbaka på AF att de får pengar av staten och att det är deras ansvar hur de används.

Tänk på detta när ni 2014 möter allianspolitiker som står och fjäskar på torgen och pratar så fint om "Åtgärder för att få fler i arbete" och att "Det ska löna sig att arbeta istället för att leva på bidrag".

Idag är jag sjukskriven på obestämd tid på uppmaning av Arbetsförnedringen i Borås!

2012-12-12 @ 12:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0