"tingeling" på svenktoppen, bevis på dumjävlar.

Hur fan är svenskar funtade? Den frågan ställer jag mig själv när jag ständigt läser om "tingeling", grotescogängets skämtlåt som är just det, en skämtlåt. Inget fel med det, det har gjorts många plojjlåtar genom tiderna. När jag däremot hörde digilistan på p3 för några veckor sedan och den hamnade på 1:a plats började det klia innom mig men jag tänkte som så att folk kanske laddat hem den enbart som en kul grej men idag kan man läsa på expressens hemsida (läs hela artikeln här) att de lyckats ta sig in på svenktoppen i P4.  Där sker röstningen med hjälp av en statistiskt utvald jury i åldrarna 16-79 år, alltså inte enbart fjortisar som man kan tänka sig med digilistan. Något allvarligt fel är det ju om vi tycker att det här är musik värd att slå ut hårt arbetande artister med talang. dumjävlar säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Skulle inte grotesco oxå vara hårt arbetande artister? Och söker du talang så borde du knappast jämföra startfältet i melodifestivalen med talangfulla:-) Där har du anledningen till att det gick så bra som det gjorde för Tingaling!



Ofta är det så att det är en dumjävel som klagar på andra dumjävlar, eller?

2009-04-07 @ 18:59:38
Postat av: backman; arg&bitter

svar till Niklas.

grotescogänget är helt klart hårt arbetande och har talang för det de sysslar med; humor.

Det var inte med startfältet i melodifestivalen jag jämförde dem utan med den svenska musikscenen i helhet. Jag såg inget fel i tingeling som ett humornummer utan det faktum att svenskarna röstar in låten på svensktoppen.

2009-04-08 @ 11:24:11
URL: http://dumjalar.blogg.se/
Postat av: Marcus Wallenberg

Å andra sidan KAN det ju vara så att folk som röstar på den gör det för att det är kul. Typ att man lägger sin röst på den för att det hade varit jävligt roligt om den tar sig in på SVENSKTOPPEN!!!!



Det ÄR inte bara DU som har humor.



Där ÄR inte bara DU som kan tänka.



Fan, lite självdistans hade inte skadat, mannen!



Men du skriver jävligt bra och roligt, så det så!!

2009-04-10 @ 22:29:15
URL: http://enwallenbergare.com
Postat av: Anaiah

Det är ju egentligen en gammal grej det där, att "humorlåtar/humorartister" kommer in på toplistor, men jag skrattade ändå högt när jag läste det här inlägget.



Kom inte Eilert Pilarm också in på några toplistor? 60-talets Mrs Miller gjorde det ju i alla fall (litet tips - Youtuba:a "Mrs Miller").

2009-04-11 @ 08:02:14
URL: http://anaiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0