Men för fan, det tar ju aldrig slut! 32 miljoner!?

Igår gjorde jag en rättelse där Elmehagen kom med på bild igen för den dumjävel han är. Idag är han på tapeten igen, ihop med flertalet andra personer som besitter samma eller lägre IQ-nivå. dumjävlar hela bunten. jag har ingenting emot att folk tjänar pengar, speciellt inte innom den privata sektorn. Däremot gillar jag inte när dumjävlar förser sig på andras bekostnad, är oärliga när de tillfrågas eller spelar för gallerierna när de blir påkomna. Därför blir jag i princip förbannad varenda dag då de ständigt dyker upp, därtill ofta samma namn återkommande. Nu är det Elmehagen som sedan 2004 fått 32 miljoner inbetalt till sin pension. Jämför det med en normal pensionär liksom...2004 togs det ett beslut om rejäla höjningar av pension på styrelsemötet då det inte blir lika officiellt och synligt för media som en höjning av den redan höga lönen. För er som vill bli förbannade finns en fullständig artikel att läsa här på aftonbladets hemsida. Under sina totalt 10 år hos AMF har elmehagen tjänat 42 miljoner i lön och bonusar. Därtill visar det sig att han fått 62 miljoner inbetalt i pension, de pengarna han bla flyttade innan återtagandet...
 
följande personer var med om beslutet och är i mina ögon dumjävlar allihop:


  Göran Tunhammar, styrelse ordförande AMF

  Ebba Lindsö, dåvarande vd Svenskt Näringsliv

  Jan Herin, dåvarande chefsekonom, Svenskt Näringsliv

  Hans Gidhagen, Svenskt Näringsliv

  Ingvar Backle, Svenskt Näringsliv

  Bengt Huldt, Svenskt Näringsliv

  Wanja Lundy-Wedin, ordförande LO

  Erland Olauson, LO

  Dan Andersson, då chefsekonom på LO

  Jörgen Andersson, LO

  Tore Lidbom, LO


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0