"elallergisk" men kan ändå lyssna på radio?

Elallergi är faktiskt en "sjukdom" jag jag ställer mig lite frågande till. Eller ja, de kallar det ju själva för elöverkänslighet.
Andra allergier kan man påvisa rent medicinskt medan de elöverkänsliga inte ens vid ett blindtest kan avgöra om de utsätts för allergi eller inte. Men om de får öppna ögonen och se en apparat så känner de symptom såsom koncentrationssvårigheter, trötthet, muskelbesvär och huvudvärk. Är jag dumjävelöverkänslig måntro? Klart som korvspad är ju att detta ivarjefall för majoriteten av de påstått drabbade rör sig om psykiska sjukdomar och i grund och botten så spelar inte elen någon roll utan var bara en lämplig produkt att bli överkänslig mot för att på så sätt kunna isolera sig. Dessutom omöjligt att motbevisa (och för den delen bevisa) då blindtester somsagt inte fungerar...
Nu har de anmält allas våran "Täppas" för diskriminering då han sagt "Elöverkänsliga är humorlösa personer som tycker att lidande är en form av njutning" i radio. Men hur fan kan de veta det om de är elöverkännsliga?! det är väl ändå så att en radio är en elapparatur!? Eller passar sig deras "sjukdom" endast när det är saker som är besvärliga? Och de i själva verket när ingen ser på sitter och lyssnar på radio, ser på TV och använder datorer som alla oss andra? En "drabbad" beskriver sina problem som att de har problem med mobiltelefoner, att besöka bibliotek, vårdcentraler och affärer.- "Ska man välja en vara måste man göra det snabbt och springa ut. Det är svårt att beskriva vad det är. Man känner att man mår inte bra. Vi försöker överleva här i samhället, anpassa oss. De som inte klarar det måste fly ut i skogen". Det låter för mig snarare som ett asocialt betéende och flykt än överkännslighet då det finns platser med betydligt mer elektricitet och magnetisk strålning men som ej fungerar som samma sociala samlingsplatser eller kommunikation. Och blixtoväder förekommer väl även om man bor i skogen!? det måste ju nästan ta död på en elöverkännslig! Nej, det här är inget jag tror på och en liten dumjävel bor det nog här och var i skogen. Måntro om man skulle bli överkännslig mot lite saker som man inte gillar, det skulle ju förenkla saker och ting....
expressen tar upp mer om anmälan mot täppas här.


  , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Roland

Elöverkänslighet är en psykotisk sjukdom tills blidtest fungerar...svårare än så är det inte!

2009-04-28 @ 16:55:41
URL: http://www.casselbrant.com
Postat av: Sofie H

Elallergi, denna härliga sjukdom. Undrade mycket över detsamma när jag såg en dokumentär (så mycket dokumentär det nu är på kanal 5) och de allergiska fick inför kameran berätta om sin sjukdom. Symptomfritt. Hur gick det till?! Kameror, lampor och dylikt går på el. Eller?! Men det är ju bra att ha något att skylla på...antar jag.

2009-04-28 @ 19:29:50
URL: http://philosofie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Rolig blogg. Jag återkommer.

2009-04-28 @ 22:41:43
URL: http://www.alexandrasdesign.bloggagratis.se
Postat av: Mölleby

Jag hade en kollega på kullängen som hade magneter runt sängen, de botade cancer och vände molekylerna i kroppen rätt medan man sov. Det finns jävla mycket tokar i skogen.

2009-05-07 @ 16:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0