2600:-/natt på hotell, rimligt?

48 politiker och tjänstemän, allt från kommunalråd till avdelningschefer, drar till USA för att, som de kallar det, studera b.la. infrastruktur, sjukvård och klimat. Eller som jag kallar det; semester. det är ivarjefall vad man komemr att tänka på när man får se kostnaderna och deras allt annat än fullbokade program. Inte ens ett besök per dag är inplanerat och deras övernattningar ligger på 2600:-/natt och person och är av superior first class. Deras kommentar till detta lyder att de tycker det är rimligt då det säkert finns dyrare hotell också. Den sammanlagda hotellkostnaden kommer uppnå ca 600 000 SEK och resan totalt ca 2 miljoner. man kan ju då fråga sig vad resten går till. Åker de limousin och käkar flott eller blir det en enkel dagens och kollektivtrafik? Ja jag vet ju vad jag tror...Jag har vänner och bekanta som är över till staterna rätt ofta och just hotell är något man kan hitta riktigt billigt, från någon hundring per natt för ett helt ok rum för övernattning. Nej, dumjävlar som förser sig med en gratis semester med full betalning är vad detta rör sig om. Vissa av namnen på den publicerade listan av deltagare är dessutom så obetydliga att man undrar varför de fått möjlighet att följa med överhuvudtaget. Artikeln finns att läsa i sin helhet här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0