AMF..igen...och dagens system hos försäkringskassa och arbetsförmedling.

Jag kan inte låta bli att le inombords. Dumjävlen fick sparken! Dessvärre med en rätt fet fallskärm, totalt ca 5 miljoner men ändå. Bort ska han. Nu är det bara att hoppas på att inget nytt större företag anställer honom men visst, det kommer ju inte lida någon nöd för hans del. Han har ju undansparat av tillfuskade pengar att han kan leva lyxliv livet ut enbart på sparräntan. Den dumjävlen! Vem är det då jag pratar om? Jo vice vd:n Ingvar Skeberg som jag tidigare skrivit om. När det går dåligt finns det risk att ett pensionsbolag inte har råd att betala ut de pensioner de lovat. Då blir de tvungna att göra ett återtag, det vill säga sänka de summor de utlovat pensionsspararna. AMF gjorde ett återtag på åtta procent och med vetskap om att detta skulle ske flyttade Skeberg sina egna 2 miljoner han hade i en pensionsförsäkring så att de pengarna ej skulle bli berörda. vilket svin! Detsamma gäller förra vd:n Elemhagen som flyttade ca 30 miljoner på samma sätt och därför "förskingrade" ca 2,4 miljoner på detta sätt. Skeberg har dessutom mage att säga att han om han fick chansen idag skulle göra det ogjort, återigen, tagen med handen i kakburken och ångern infinner sig. skitsnack och spel för gallerierna säger jag! dumjävlar!

Förövrigt så har jag varit och opererat mig igår och det ställer ju till det en hel del med dagens byråkrati. Jag går ju för stunden arbetslös men bedömmer mig själv kunna söka jobb, åka på eventuell intervju och om någon till några veckor sätta igång att jobba men i dagsläget tillåter ej operationen jag genomgått det då jag främst arbetar med praktiska och fysiska jobb. Då kunde man ju ge sig på att de ringde från arbetsförmedlingen nu på morgonen, mindre än 24 timmar efter omfattande opertaion och anvisar ett jobb som servicetekniker varpå jag förklarar att jag gärna söker och tar jobbet men först kan jobba när jag blivit bra. jahopp, så var man utskriven då man inte räknas uppfylla kraven på en arbetssökande. Så blev det till att ta med sig sjukskrivningspapprena som man fått av kirurgen där det står att jag skall vara vilande de närmsta 4 veckorna och inte arbeta med något fysiskt överhuvudtaget utan vila postoperativt och besöka försäkringskassan. Vad bedömmer då försäkringskassan? Jo, att man visst är arbetsför då man tex kan arbeta med telefonförsäljning hemmifrån eller dylikt. Arbetsförmedlingen säger alltså nej då man ej kan ta ett fysiskt jobb och därmed förlorar man A-kassan. Och Försäkringskassan säger nej till sjukersättning trots svart på vitt från kirurgen då man till viss del skulle kunna arbeta med någar få specifika arbetsuppgifter hemmifrån. Så nu står man här, utan någon som helst ersättning, med ett stort öppet operationssår som tar sin lilla tid att läka, minimal rörlighet och halvtung i huvudet av smärtstillande oförmögen att köra bil. dumjävlar säger jag bara! Jag börjar starkt tro att den kriminela banan är den ända rätta, det funkar ju för alla höjdarna i sveriges företagsvärld och politikerna kan ju inte heller direkt beskyllas för att vara ärliga människor....


Kommentarer
Postat av: Sofie

Arbetsförmodligen och Försäkringskassan, dessa underbara instanser som gör allt för att hjälpa människor...eller?

2009-03-20 @ 19:24:09
URL: http://philosofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0