stå inte i närheten av en skjutande polis.

Polisen...Ska de egentligen ha rätt att bära vapen? De är inte det minsta kompetenta innom området ivarjefall. En jägare har högre krav på sitt skytte för att klara jägarexamen, för att inte riskera att skadeskjuta ett djur, än polisen har för att få bära vapen som kan behöva komma att användas i situationer med människor inblandat. Jag skulle då inte vilja vara i närheten när polisen drar sin pistol mot någon för skotten kan ju fara lite varstans. Ett tänkt skott i benet blir väl lätt ett mellan ögonen så inkompetenta snutarna är på att hantera sina skjutjärn.
Jag minns tillbaks på incidenten i september i luleå där 2 poliser påstod sig ha skjutit två skott men en undersökning visade 17 skott eller mer mitt inne i ett bostadsområde spridda åt alla håll. kulor inborrade i folks väggar, sönderskjutna bilar både högt och lågt, 360 grader runt platsen där poliserna stått. och de friades...Eller pitbullen i malmö som en polisman behövde 15 skott för att avliva. Senast i raden är ett litet skadat rådjur i centrala stockholm som polisen inte lyckades döda trots 2 avfyrade skott på någon meters avstånd varvid en viltvårdare istället fick gå fram och skära halsen av den av polisen skadeskjutna stackaren. Expressen skriver om rådjuret och de klantiga snutjävlarna här .
En hel del snutar skulle nog sadla om och bli pizzabagare istället...

, , , ,

Kommentarer
Postat av: Jägarn skadedjurs skjutare

Helt inkompetent man avlivar alldrig ett djur på två meters håll,man sätter vapnet två cm från skallen på djuret sedan så gäller det att man vet var hjärnan sitter och ungefär hur stor den är så att man inte missar (det ska räcka med ett skott annars är man fel ute)Men jag kan tänka mig att polisen fick skytteskakig arm det är sånt som ingår när man har dålig rutin,Det hadde nog varit bättre att skadedjurs skjutar som var med hadde avlivat djuret är det något som säger mig.

2009-05-11 @ 15:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0