besserwisser-Anna West i "halv åtta hos mig"

Igår landade jag framför tv:n och slog på "halv åtta hos mig" som filmades hemma hos Madeleine Karlenfjäll. En i mina ögon relativt normal och sympatisk föredetta sjuksyrra som t.o.m visade på att hon råkat sätta upp tapeten upp och ned i ett av sina nyrenoverade rum. När sedan gästerna kom började jag allt mer koka och när programmet var slut var fly förbannad. Allt p.g.a en individ vid namn Anna West. En riktig besserwisser utan något egentligt kunnande. Hennes kommentarer började direkt när hon steg innanför dörren. Hon skulle lära upp Madeleine om madeleines egna soffa då Anna minsann var soffexpert, hon skulle påpeka (läs klanka ned) att pannacotta minsann enbart är en dessert när madeleines förrätt bestod av gräslökspannacotta med löjrom då Anna minsann var expert på mat och botten var nådd när Anna i full gång att försöka imponera på de andra gästerna prompt menade på att tapeterna visst satt rätt för medaljongtapeter skulle minsann sitta åt det hållet och en tapetexpert kan ju inte ha fel. När hon tillslut blev övertalad om att de satt upp och ned slog hon av sig det genom att häva fram en replik i stil med "-men jag tycker ivarjefall att de är snyggast upp och ned". Igenom hela middagen välde det ut ordbajs ur Anna och allt genomsyrades av hennes behov av att kunna allt om precis allt. En riktig dumjävel i mina ögon och jag är inte ensam efter att ha kollat runt lite på nätet. Anna beskriver förövrigt sig själv som "mångsysslare, konst och modeintresserad", med andra ord ingenting.
Det är Annas tur att bjuda på mat imorgon torsdag klockan 19:30 och jag hoppas innerligt att det går åt helvete för henne.




Kommentarer
Postat av: Peter

Håller med dig till fullo. Det var ett av de roligaste och pinsammaste programmen i serien. Att hon var så kunnig inom alla dessa områden. Det kunde man aldrig tro! Att ändra uppfattning när man motbevisas är ett klassiskt grepp. Ser verkligen fram emot kvällens program. Fortsättning lär följa.

2009-04-08 @ 11:58:47
URL: http://ragadang.blogspot.com
Postat av: Fido

Skönt att läsa att jag inte är ensam om att tycka hon var jobbig. Såg alla program utan det sista eftersom jag var rädd att hon skulle förstöra min kväll.

2009-04-09 @ 23:08:44
URL: http://veganmage.se
Postat av: Erik

Amen!

2009-04-10 @ 20:18:32
URL: http://nuevaestocolmo.blogspot.com
Postat av: Marie

Tack,helt rätt...blev såååå glad när det gick åt helvete för henne..inget funkade, skadeglädje på hög nivå här, hon visste inte ens att man inte kan hälla varm smet i en glassmaskin..hmmmm...nej Madeleine Karlenfjäll var den rätta vinnaren. Sedan vill jag säga att det här bloggen dumjävlar år helt underbar, rätt på.

2009-04-13 @ 09:23:01
Postat av: Anna

Hej!

Anna West här. fick tips om bloggen via vänner, och måste säga, sorgligt nog, att jag fattar precis vad du menar.

Madeleine är i sann mening den som borde vunnit. Hon är varm och givmild, och mest värdig.

Jag förstår att folk stör sig på mig, det har de alltid gjort.

Jag vill bara säga en sak, inte för att försöka beveka dig; att hata någon man aldrig träffat är ingen jag vill bekanta mig med heller, men jag hade önskat att du kunder tänkt på en sak:

Att filma ett avsnitt tar elva timmar. Det blir 22 minuter i rutan. Och det viktigaste: Du var inte där. Du vet inte hur mycket de klippt i det vi sa eller vad som hände. Jag älskar Madeleines soffa, och vill ha en likadan. Jag menar inget illa, och ingen av de andra deltagarna verkar dela dina åsikter. Vi hörs regelbundet och tycker genuint om varandra.

Men att skriva snälla saker gör ju ingen blogg...

Ha ett fantastiskt liv!

/Anna West

2009-04-24 @ 13:05:48
Postat av: Emmy

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-03-18 @ 19:35:48
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Amanda

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-10-12 @ 11:15:49
URL: http://allasmslan.se
Postat av: Björn

Haha fy fan va dålig blogg! Hur fan ta du ens lägga tid på att skriva illa om någon i ett tv-program. Haha brutalt efterblivet och ogenomtänkt.

2014-05-27 @ 14:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0