ifrågasättande av arbetsförmedlares kompetens.

Skall börja med att be om ursäkt för avsaknaden av blogg igår. Var årlig vårstädning av garaget/verkstaden vilket resulterade i ett par kärror med skräp som samlats på hög.

Var idag på arbetsförmedlingen för att följa upp min handlingsplan och jag måste bara få undra hur fan de väljer sin personal. Min handläggare förstår i princip inte ett ord svenska och datorvana har han inte för fem öre trots flerårig tjänst innom AF. Borde inte det vara av högsta prioritet att man kan förstå och göra sig förstådd när det är människor man arbetar med? Och borde man inte ha en viss datakunskap om man har datorn som sitt huvudverktyg i arbetet? 
dumjävlar hela bunten. Är ju inte så konstigt att han felade vilket höll på att kosta mig min ersättning på felaktiga grunder (vilket ni kan läsa om här) när han inte har kunskap att använda datorn där all information ligger.

Här kan man läsa om yrket "arbetsförmedlare" och jag har då aldrig stött på någon innom den sektorn med de egenskaperna och kunskaperna som beskrivs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0