18år för sol. Varför inte madrasserade celler med detsamma?

Nu vill de införa mer åldersgränser i vårt samhälle. Frågan är vart det skall ta slut. Jag har tidigare skrivit ett inlägg som gällde minimumålder för köp av energidryck och nu är införande av åldersgränser uppe på tapeten igen. Den här gången gäller det solande i solarier på solarium. Skall inte folk få ta ansvar för någonting själva? Det optimala vore väl om det gick att utföra någon form av lobotomi och sedan programmera om hjärnan. Eller kanske ersätta den helt med en dator styrd och programmerad av sveriges ledare så att folk slipper tänka överhuvudtaget? Hur fan skall folk kunna lära sig att ta eget ansvar om de aldrig får chansen. Det klagas över att unga inte växer upp och tar ansvar och t.o.m har med sig sina föräldrar till arbetsintervjuer. Är det så jävla konstigt när barnen allt mer slipper ta egna beslut eller ansvar? Andra gör det ju åt dem. Fortsätter det så här kommer vi ha ett totalt fördummat samhälle. Skaran dumjävlar fortsätter att öka och vi kommer knappast se en minskning om det fortsätter så här. Och om vi tillåter ett konstant ökat styrande genom regler och lagar för precis allt kan man ju undra vart vi tillslut hamnar, låsta dörrar och madrasserade rum vore väl det allra bästa om ingen skall skada sig? kanske t.o.m tvångströjjor? Expressen och aftonbladet skriver båda två om ämnet för dem som vill läsa detaljerna, själv nöjer jag mig med att härmed förklara att strålsäkerhetsförbundet lär bestå av en stor skara dumjävlar som inte tänker särskillt långt. Ni finner artiklarna här och här.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Ja jag håller med dig, bara för att man är under 18 innebär det inte att man är korkad! Jag tror alldeles för mycket på individens personliga ansvar för ens egna liv för att tycka att detta är en bra idée!

2009-04-20 @ 13:53:25
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0