Angeles Bermudez-Svankvist , arbetsförmedlingens generaldirektör och dumjävel.

Nej men jag anställer mina polare istället. Så måste hon tänkt, dumjäveln Angeles Bermudez-Svankvist. Skall en chef tillsättas statligt skall jobbet först utannonseras för att alla med rätt kvalifikationer skall ha rätt att söka, så är reglerna. Precis som reglerna med offentlig upphandling, dvs en kommun eller staten måste ge alla byggföretag en möjlighet att lämna in en offert och därefter välja det mest ekonomiska och miljöanpassade för att utesluta att företag favoriseras t.e.x pga känningar mellan politiker och vd. Sådana här regler verkar Angeles ge fullständigt fan i. Något som bör leda till att hon omedelbart avskedas liksom de hon anställt och tjänsterna därefter annonseras ut. Hon har för att arbeta på arbetsförmedlingens toppositioner med löner därefter handplockat gamla bekanta från tidigare arbetsplatser såsom Folktandvården och S:t Eriks ögonsjukhus. Arbetsförmedlingen hade dessutom anställningsstopp när Angeles tillträde, något hon hävde strax efter att hon börjat arbeta och därefter då tog in sina vänner och bekanta och gav dem rejält höga löner. Vissa av tjänsterna har hon t.o.m skräddarsytt för dem då tjänsterna tidgare inte existerade innom arbetsförmedlingen. När media ifrågasätter Angeles beslut svara hon att hon vet att de är de mest kompetenta men hur i helvete en dumjävel kan avgöra det utan att känna  hela vår jords befolkning kan jag inte svara på och jag kan svära på att det ,bara innom en radie på 5 mil från dig som läser detta , finns betydligt mer kompetent folk som aldrig fick en chans att ens söka jobben, och som kanske nöjt sig med lägre lön. Nej, omedelbart avsked av dumjäveln och hennes pack. fyfan vad jag är trött på dumjävlar! Aftonbladets artikel finns att läsa här.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vaddå? Hon var ju bara en bussig kompis.

2009-03-20 @ 19:24:54
URL: http://philosofie.blogg.se/
Postat av: Pelle

Precis Sofie ... Hon är ju bara en bussig kompis ... och dessutom ett praktexemplar till dumdjävul.

2009-03-21 @ 12:58:49
Postat av: fas 3

Hej!



Vi är några arbetssökande som har tröttnat på att Arbetsförmedlingen är en rent kriminell organisation.



Hjälp till att sprida vetskapen om att vi finns!

2010-06-21 @ 22:10:55
URL: http://fas3job.wordpress.com
Postat av: simon

Att anställa av sitt "eget" gäng blir så mycket mer

förståligt när man ser hur inkompetent denna människa är i sin yrkesroll inom Af-ut med kärringen

bara!

2011-02-18 @ 16:28:31
Postat av: Hans

Efter att ha sett Uppdrag granskning idag 2011-05-04 är det för mig ett stort mysterium hur hon kan ha nått en så hög tjänst som generaldirektör!

Hon framstod som fullständigt inkompetent och ointresserad. Svarade inte på reporterns frågor utan upprepade intränade floskler med flackande blick.

2011-05-04 @ 22:22:54
Postat av: Maria

Jag förstår ärligt talat inte varifrån den hemska människa kommer ifrån..Men en sak vet jag hon ska bort med omedelbar verkan, hon är defenitivt inte som hon ska vara! Som föregående talare säger, hon är fullständigt inkompetent och ointresserad på reportens frågor!!! hmm
Men jag håller precis med dig om detta Hans.
Arbetsförmedlingen och dess generalchef, har gräft färdigt sina gravar nu.

2012-12-27 @ 13:30:38
Postat av: Maria

Hon sa en rolig grej i en intrevju en gång...haha!Hon sa att hennes motto var "Du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad". Altså hade jag vart i hennes kläder, vilket jag inte är tack och lov, så skulle jag aldrig kunna uttrycka mig så!! jag menar, hon menar ju mer eller mindre då att hon vill bli behandlad lika illa som hon behandlar så att säga.. men inte mig emot.

2012-12-27 @ 16:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0