"radikal ärlighet"

Igår fastnade jag framför en intervju med den amerikanske psykoterapeuten Brad Blanton och jag måste ju bara säga det att han nog dragit i sig lite för många kemikalier under sina yngre år. För er som inte minns honom så kan jag bl.a. berätta att han 2006 ställde upp i valet till den amerikanska kongressen och det gick väl, ja mindre bra för honom...kanske just p.g.a hans filosofi. Han förespråkar en hundraprocentig radikal ärlighet där tystnad är den största lögnen. Man skall således berätta allt man tänker, allt man tycker, allt man gjort. Hur skulle vårt samhälle då se ut? Enligt Blanton skulle allt vara bättre såväl vänskaper, förhållanden som politik, ekonomi o.s.v. Men ställ dig frågan, vill du veta exakt allt in i minsta detalj om din partner och dens förflutna? vill du veta att din partners ex var bättre i sängen?vill du veta hur det står till med din kompis tarmflora efter att han eller hon återvänder från sitt toalettbesök? vill du veta dina föräldrars favoritställning mellan lakanen? inte jag ivarjefall då jag med den informationen inpräntad i huvudet nog skulle vilja avsluta mitt liv rätt snabbt....nä, en riktig dumjävel. MEN, det var ju ivarjefall tur att han var ärlig inför valet och gick ut med att han provat alla sorters narkotika flertalet gånger, rökt på de senaste 45 åren och en hel del annat för annars kanske han hade suttit där idag vilket leder mig in på en annan fråga, hur rent mjöl i påsen har de som inte anammar denna filosofi...?

I eftermiddag blir det gymmet för att sedan ta mig en titt på "den rätta för rosing" eller kanske "bygglov" följt av "såld på hus". Kan tänka mig att humöret inte är på topp efter en sådan självplågande eftermiddag och kväll av dumjävlar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0