Utrusta polisen med cyklar och ta ifrån dem deras bilar!


Efter att ha tränat åkte jag idag iväg för att handla lite råvaror till kvällens middag. Kalletvärnit i första rondellen då en äldre herre helt missat att man har väjningsplikt för dem som redan befinner sig i rondellen. Jag kände ilskan byggas upp för det var ju inte direkt första gången. Verkar som om alla äldre tror att det är huvudled i rondeller..dumjävlar!

Efter att ha handlat satte jag mig åter i bilen, nu lite lugnare, och åkte vidare. Kommer fram till en rondell, åker in i den och gissa vad. Jo, kalle tvärnit igen då en polisbil helt missar det faktum att han har väjningsplikt gentemot mig. Efter några onda blickar från min sida kör jag vidare och ser i bakspegeln hur polisbilen står kvar med fronten halvt inkörd i andra bilars färdväg och skäms (får man hoppas!). Det är inte alltför länge sedan en bekant till mig fick böter för att ha kört in i en rondell utan att lämna väjningsplikt enligt polisen och då var det inte ens så att det störde något annat fordon utan han hann lättigenom utan att bilen som befann sig i rondellen behövde bromsa. I mitt fall hade det garanterat behövts bärgare till polisbilen och troligtvis till min bil med om jag inte varit allert och stannat när de gjorde fel i trafiken.

Tidigare har jag jobbat på en större billackering i mellansverige. Och det var ju inte sällan polisens fordon var innen för omackering, riktning osv. Och då inte främst patrullbilarna utan SPAN (civilbil med övervakningsutr.) och dylika som enbart är till för att övervaka osv. De har således krockat dem i den vanliga tafiken och inte vid någon utryckning. Utöver detta så kör de dessutom chevrolet bussar där hela karosspaketet (stötfångare, skärmbreddae osv) kostar över 30 000:- . Skall folk som inte är kapabla tiill å köra befinna sig i tafiken och få sina kostnader betalda av skattebetalare kan de väl ivarjefall köra billigare bilar. en genomsnittlig stötfångare kostar ca 2000:- i jämförelse med polisbussarnas 30 000...15ggr skulle de alltså kunna krocka en vw-buss istället för en gång med sin chevabuss....

Därefter har jag kollat på "den rätta för Rosing" och jag vet inte ens vart jag ska börja...dumjävlar!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0